top of page
  • RECENT POSTS: 

FOLLOW ME

  • Facebook Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

Mijn liefde voor Parijs, Frankrijk.


Hi Ladies, vandaag ga ik jullie vertellen hoe mijn lang weekendje weg was in het zo genoemde '' stad der liefde ''. Yes, je kan het al raden ik heb het over oui oui Paris. Afgelopen september waren mijn vriend en ik 5,5 jaar samen. Als verassing had hij een lang weekend Parijs cadeau gedaan. Ik kon mijn geluk niet op! In mijn kinderjaren ben ik al 2 keer naar Frankrijk en Parijs geweest. Maar daar kan ik mij natuurlijk niets meer van herinneren omdat ik nog zo klein was. Het was dus altijd al een droom om weer terug te gaan naar Parijs.

Mijn vriend en ik hebben besloten om met de auto naar Parijs te gaan. Puur om het '' roadtrip'' gevoel te krijgen. We waren ongeveer 5 uur onderweg. Eenmaal ingecheckt hebben we even uitgerust en op internet alle bezienswaardigheden opgezocht.

Ons appartement had een ideale ligging. Onder ons appartement hadden wij een bakker dat elke dag verse broodjes verkocht en de supermarkt was tegenover ons appartement. We waren ongeveer 10 min verwijdert van Parijs stad, Champs Elysees, Eiffeltoren en alle andere bezienswaardigheden. Pluimpje voor mijn vriend, good job!

Dag 1 zaterdag; aankomst en spontaan de eiffeltoren tegenkomen.

Op de eerste avond hebben we besloten om rustig aan te doen en de stad te verkennen. Eenmaal in Parijs stad aangekomen zijn we lekker gaan wandelen en op zoek gegaan naar een leuk eet tentje om een hapje te gaan eten. Ik vind de sfeer in Parijs heerlijk al moet ik wel toegeven dat je echt geconfronteerd word met armoede op straat. Daarmee bedoel ik gezinnen die met hun kinderen op straat leven (denk hierbij aan een moeder die met haar kindje op de keiharde grond slaapt met als enige warmtebron een dekentje). Hartverscheurend om te zien.

Na ongeveer 2 uurtjes te hebben gewandeld hebben we besloten om terug te lopen naar onze auto. We waren beide moe van de lange dag die we achter de rug hadden. Bij het terug lopen naar de auto zagen we tot onze grote verbazing het puntje van de Eiffeltoren, en we zeiden beide hardop; '' hoe hebben we dit nou over het hoofd gezien?'' Je kan het al raden we hebben besloten om direct door te lopen naar de Eiffeltoren. Eenmaal aangekomen onder de Eiffeltoren waren dit de enige woorden die ik kon uitbrengen; '' is dit echt schat? we zijn er toch echt hƩ schat? ''. Hieronder de eerste foto die we hebben kunnen maken van de Eiffeltoren.

Dag 2 zondag; Notre Dame bezoeken, eten bij Frog burger & Pont des Arts.

De volgende dag (zondag) hebben we eerst heerlijk ontbeten met verse broodjes van de bakker onder ons appartement. Eenmaal klaargemaakt hebben we besloten om overdag de Eiffeltoren te bezoeken aangezien dat een heel ander aanzicht is. Wat een monument en wat een boel mensen waren er zeg! We hebben ervoor gekozen om een andere dag de Eiffeltoren in te gaan aangezien het weekend was en de wachtrijen voor een ticket zeker opliepen tot 2 uur wachten.

Handige tip om te weten. Als je de Eiffeltoren wilt bezoeken koop liever een ticket bij de Eiffeltoren ticketservice dit kost circa ā‚¬17.50 per persoon ben je student dan betaal je zelfs ā‚¬ 14,00 per persoon. Koop liever geen tickets vooraf via internet. De tickets worden daar voor de drie dubbele prijs aangeboden circa ā‚¬ 60 euro per persoon. Enige voordeel hiervan is dat je de wachtrijen kan skippen, nou ik wacht wel in de wachtrij haha.

aan de top van de eiffeltoren, wat een uitzicht!

Natuurlijk moesten we samen ook een foto maken aan de top van de eiffeltoren.

Na de Eiffeltoren te hebben bezocht gingen we in de middag door naar de Notre Dame.

Wat een monument om te zien. Helaas konden wij niet naar binnen gaan vanwege verbouwingen. Maar de buitenkant is al een prachtig aanzicht.

Na veel te hebben gewandeld hebben we in de avond lekker gegeten bij dit gezellige tentje gelegen aan 19 rue du Faubourg Saint-Antoine, Paris 11ĆØme. Het personeel was heel gastvriendelijk en spraken uitstekend Engels. Het fijne aan deze eet tent is dat je hamburger voor je ogen wordt klaargemaakt met verse groeten. Tevens krijg je geen normale frietjes maar heerlijke gekruide twister frietjes. En nee, in de burgers is geen kikkervlees verwerkt hahaha.

Nadat we heerlijk hadden gegeten wouden we nog even wandelen om het eten te laten zakken. Bij toeval kwamen we de Pont des Arts tegen ook wel bekend als '' slotjesbrug '' . Op deze brug kan je met je geliefde (hoeft niet persee hoor, kan ook met je vrienden of familie) een slot ophangen om je liefde te verzegelen. De sleutel moet je vervolgens in de meer gooien.

Helaas kan je geen slotjes meer ophangen op deze brug. De complete Pont des Arts is inmiddels dichtgetimmerd omdat de brug het gewicht van de sloten niet meer kan dragen. We zagen 3 Parijzenaren sloten afknippen van de Pont des Arts. We vroegen of ze alle slotjes van de brug gingen afhalen en of het wel nut had om eentje op te hangen want dat waren we namelijk wel van plan. Hij gaf aan dat alleen de grote zware sloten worden afgeknipt. kleine sloten lieten ze hangen.

Leuke tip als je toch een slotje wilt ophangen op de Pont Des Arts. Mocht je toch een slot willen ophangen ga dan voor de kleine slot die niet al te zwaar zijn die worden namelijk niet weg gehaald.

Dag 3 maandag; Naar Dinsney Land Paris & wandelen in de straten van Champs ElysƩes.

Vandaag gingen we dan eindelijk naar Disney Land Parijs. In mijn kinder jaren ben ik 2 keer naar disney geweest. Daar kan ik me natuurlijk niets meer van herinneren aangezien ik nog klein was. Eindelijk kon ik terug gaan. Terug gaan naar Disney Land stond stiekem ook op mijn bucket list.

Eenmaal aangekomen hebben we besloten om eerst naar Disney Studio te gaan aangezien daar alle achtbanen zijn. Tot onze verbazing was het best rustig we hoefde niet lang in de wachtrij te wachten.

Na alle achtbanen te hebben gehad zijn we door gelopen naar het sprookjes park. Check de mooie ingang van Disney. i'm in love with this building!

Can you tell that i'm happy haha ?

Omdat de wachtrijen zo kort waren, waren we snel door alle attracties heen. Wat ik alleen wel jammer vond is dat bepaalde attracties dicht waren vanwege verbouwingen of storingen.

Na ongeveer 7 uur te hebben gewandeld door het park vonden we dat het tijd was om terug te gaan naar het appartement. We waren beide natuurlijk moe van al dat lopen. Eenmaal aangekomen in het appartement kregen we alweer honger. We hadden alleen een burger en frietjes gegeten in het park. En daar kan je natuurlijk niet de hele dag van leven.

Later op de avond hebben we besloten om bij dit gezellige restaurant te gaan eten gelegen aan de Champs ElysƩes.

We hadden beide een Pizza tonijn besteld en ik moet eerlijk toegeven dat het erg tegenviel, te grote gesneden uien en te groffe stukken tonijn die erg zoutig proefde. Bij Pizza Pino eten is best een dure grap je betaald voor een pizza ruim ā‚¬ 22 euro per persoon. Dit is opzich geen probleem als het eten lekker was. Misschien dat ik de volgende keer maar de pasta's ga uitproberen want die zagen er wel lekker uit.

Uiteindelijk hebben we beide (met moeite) de helft van onze pizza opgegeten en zijn we verder gaan wandelen in de Champs ElyƩes om het eten te laten verteren. Nadat het eten was gezakt zijn we terug gegaan naar ons appartement.

Dag 4 dinsdag; outlet shopping mall niet kunnen vinden en een slotje hangen aan Pont Des Arts.

Vandaag wouden we rustig aan doen aangezien we een paar drukke dagen achter de rug hadden en nog best moe waren van Dinsey Land. De eerste intentie was om lekker rustig aan te doen en later op de middag te gaan chillen in Parijs om wat cultuur op te snuiven.

Nadat we eerst heerlijk hadden ontbeten bij de verse bakker onder ons gingen we door naar de receptie van ons appartement om te vragen of er nog leuke plekken zijn die we kunnen bezoeken. Ze vroeg of ik van shoppen hield. '' Natuurlijk '' antwoorde ik in het Nederlands zonder er bij na te denken haha. Ze keek me geschrokken aan alsof ik chinees tegen haar sprak. Uiteindelijk zei ze in het engels; '' I don't know what you said but the expression on your face shows that you love to shop haha '' . Ze zei dat we La VallƩe Village moeten bezoeken. Dat is een outlet shopping mall waar A merken tegen een grote korting worden verkocht. Je kan het een beetje vergelijken met outlet shoppingmall Batavia stad in Lelystad of Outlet roermond.

Yes! we gaan shoppen bij La VallƩe Village. Het was ongeveer een uurtje rijden naar onze bestemming. Onderweg zagen we alleen maar landschapen om ons heen en we begonnen te twijfelen of we wel goed reden. En ons gevoel had gelijk we reden helemaal verkeerd. De TOM TOM die wij gebruikte moest geupdate worden en dat waren we vergeten te doen in Nedeland. We probeerde nog in gebrekkig Frans te vragen aan mensen of ze wisten waar deze mall lag maar niemand verstond ons. Na deze teleurstelling gingen we maar terug naar Parijs stad om daar te gaan winkelen in de straat Champs ElysƩes.

De etalage van Louis Vuitton zag er zo mooi uit! het verlichte bijna de hele straat! Ik ben uiteindelijk niet naar binnen gegaan omdat ik er niet de portomonee voor heb. Maar de etalage was al een mooie aanblik.

Leuk overdekt shopping gedeelte. Hierbinnen had je nog meer winkels.

Dag 5 woensdag; tijd om naar huis te gaan en terug blikken.

Aan alles komt een eind dus helaas ook aan het heerlijk weekendje weg :(. Het was tijd om naar huis te gaan.. daar keken we erg tegenop (oke oke, mijn vriend zag er meer tegen op omdat hij weer 5 uur lang achter het stuur moest zitten).

Ik heb een hele fijne en leuke tijd gehad in Parijs met gelukkig mooi weer! Ik ben helemaal verliefd geworden op deze mooie stad. We zijn zeker van plan om dit jaar weer een weekendje naar parijs te gaan! oui oui, je t'aime Paris!

SEARCH BY TAGS: 

Er zijn nog geen tags.
bottom of page