top of page
  • RECENT POSTS: 

FOLLOW ME

  • Facebook Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

Henna voor wenkbrauwen van Delia Cosmetics || REVIEW


Vandaag ga ik deze Delia cosmetics color creams voor wenkbrauwen uit testen. Mijn wenkbrauwen intekenen kan ik niet meer weg denken uit mijn standaard make-up routine. Ik denk dat veel dames zich hierin kunnen terug vinden. Veel dames kiezen er nu zelfs voor om hun wenkbrauwen permanent of semi-permanent te laten tatoeëren. Ook is Microblading de laatste tijd erg hip.

Ik twijfel om mijn wenkbrauwen ook te laten tatoeëren aangezien ik geen bos wenkbrauwen heb waar je U tegen zegt. De reden dat ik mijn wenkbrauwen niet heb laten doen is omdat ik bang ben voor de uitkomst. En tja, mocht het niet bevallen dan zit je wel met die getatoeëerde wenkies...

Een aantal maanden geleden kwam ik deze color cream voor wenkbrauwen van het merk Delia Cosmetics tegen in de Big Bazaar in Almere-stad. Het is een henna kleuringscrème voor de wenkbrauwen. De kleurencrème is verkrijgbaar in 3 kleuren. 4.0 brown, 3.0 dark brown en 1.0 black. Ik heb ze alle 3 meegenomen om uit te testen. Ze kosten 1,49,- per stuk.

LET OP! Voordat ik verder ga wil ik het nog even hebben over de voorzorgmaatregelen. De kleuringscrème is een krachtige middel. Het product is niet bestemd voor personen onder de 16 jaar. Tijdelijke tatoeages met zwarte henna kunnen leiden tot een verhoogd risico op een allergische reactie. Kleur je wenkbrauwen niet als:

- Je last hebt van uitslag in het gezicht.

- Je eerder een allergische reactie hebt gehad op kleuringscrèmes.

- Je in het verleden een reactie heeft gehad na tijdelijke tatoeages met zwarte henna.

Het is aan te raden om 48 uur voor gebruik een allergietest uit te voeren, zelfs als je in het verleden een vergelijkbaar product hebt gebruikt. Breng een kleine hoeveelheid van het mengsel aan op de binnenzijde van je onderarm, 10 minuten wachten en daarna afspoelen. Indien je binnen 24 uur geen irritatie hebt kan je beginnen met het verven van de wenkbrauwen.

Ik had gelukkig geen last van allergische reacties.

Ze hebben 3 verschillende kleuren. Ik heb alle 3 de kleuren meegenomen. De inhoud is voldoende voor ongeveer 15 behandelingen. Wat zit er in het inhoud: Tube color cream, kleine flacon met 3% activator, een plastic mengstaafje, een plastic 'meng bakje' en als laatste de gebruiksaanwijzing.

verder heb je nog nodig: een kwastje om het mengsel mee aan te brengen, wattenstaafjes om eventuele foutjes te verwijderen en de wenkbrauw een beetje te shapen, wattenschijfjes en make-up remover melk om de kleuringscrème eraf te halen.

Oke, nu we echt alles hebben let's start! Ik heb gekozen om de kleur 3.0 dark brown te gebruiken. Verwijder alle vloeistof of producten die je hebt gebruikt rond en op je wenkbrauwen. Breng daarna een vette crème aan rond de ogen voor bescherming van de huid. Ik heb hiervoor vaseline gebruikt. Meng ca. 1 cm van de créme uit de tube met 10-12 druppels van het activeringsmiddel in het plastic bakje. Meng het daarna tot een glad en gelijkmatig mengsel. Laat de kleuring ongeveer 5-10 minuten intrekken. Laat je het langer dan 5-10 minuten intrekken dan zorgt dat voor een donkerdere effect. Was voorzichtig je gezicht met behulp van make-up remover melk en vervolgens met water. Ik had helaas geen reingingsmelk dus ik heb een Soft cleansing foam van de Douglas gebruikt.

RESULTAAT BEFORE AND AFTER.

En dan het resultaat. Veel mensen vroegen zich af of ik wel überhaupt wenkbrauwen had omdat ik mijn wenkbrauwen vrij dik intekende. JA ik heb ze haha. Helaas niet zo veel maar ik probeer ze nu uit te laten groeien vandaar dat ze er ook zo verwilderd uit zien.

1. Mijn eigen wenkbrauwen zonder producten.

2. Mijn wenkbrauwen met de kleuringscréme

3. Eind resultaat.

Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat. Ik heb de kleuringscrème iets langer laten intrekken ongeveer 15 minuten. Zoals je kan zien zijn de wenkbrauwen niet helemaal gelijk ingekleurd (qua vorm). Maar hey, wenkbrauwen zijn zusjes en geen tweelingen. Mocht het je toch echt storen dan kan je het natuurlijk licht bijtekenen.

De kleuringscrème bleef bij mij ongeveer 4 á 5 dagen zitten. Het kan bij een andere natuurlijk veel langer of veel korter blijven zitten. Het verschilt per persoon en per huidtype. Ik heb namelijk een hele vettige huid dus misschien kan het daardoor komen.

Ik ben zeer tevreden met het resultaat en zal dit product zeker vaker gebruiken!

Lots of love,

Lindsay Ann-marr

SEARCH BY TAGS: 

Er zijn nog geen tags.
bottom of page